Recenze: Worms – herní klasika

Tak a je to tady! Legendární Worms dorazili už i na iPhone. Různé vykrádačky či napodobeniny Wormsů však nikdy nemůžou trumfnout originál, který se hraje už roky a stále mu na chuť přicházejí nový a nový uživatelé, u titulu pro iPhone tomu nebude jinak. Originální tvůrci Wormsů jsou prostě bezkonkurenční a jejich hry jsou prostě originál. Princip Wormsíků je pořád stejný. Dva teamy červíků proti sobě a pálí do sebe zbraněmi hlava nehlava. Hraní však není jen o výběru zbraně ale i o umění ji použít. Ale tady principy wormsů tu opravdu nebudu. Neznám nikoho kdo by wormsy nikdy nezkusil, nebo o nich alespoň neslyšel.

Není všechno zlato co se třpytí..

Ve hře Vás čeká 50 levelů, odehrávajících se v 6 různých prostředích. To zní sice jako dost, ale bez absence multiplayeru je to spíš otrava než zábava… Multiplayer jako takový ve hře sice je, ale omezuje se na jeden telefon. Takže pokud chcete hrát ve více lidech musíte si telefon po každém kole přendávat z ruky do ruky a to nezní zrovna lákavě. Opravdu nechápu, proč tvůrci do hry multiplayer nezahrnuli, přitom Worms jsou známí svým skvělím multiplayerem.

Když už jsme u té kritiky další věcí která potřebuje dosti vylepšit je ovládání. Řekl bych, že ovládání je dokonce ten kámen úrazu, který hru sráží do šedivého průměru. Ovládání postrádá přesnost a citlivost jako na PC a v některých případech Vám poleze na nervy. Na tomhle by měli tvůrci opravdu zapracovat a co nejdříve vydat nějaký patch, který to napraví.

Abychom  ale jen nehanili, je třeba řict, že na hře se najdou i světlé stránky. V první řadě je to skvělá grafika a soundtrack, přesně tak jako to známe na PC. Bohužel však, i tady je třeba troška té kritiky. Je totiž vidět, že iPhone při této hře běží již za hranicemi svých sil. Hra jako taková je sice plynulá, ale při zoomování a pohybech kamery je patrné velmi časté trhání a všudypřítomná pomalost. Určitě by neškodilo přidat do nastavení hy nějaké možnosti vypnutí některých grafických efektů. Co se jinak grafiky hry týče nemám, jak jsem již zmínil, žádné výhrady. Hra vypadá velmi pěkně. Prostředí jsou rozmanitá a dokonce i náhodně generovaná, takže nikdy nehrajete v úplně stejné levelu jako hru předtím.

Grafika je na velmi vysoké úrovni.

Co je však velmi dobré, je maximální snaha tvůrců o zachování stejného obsahu hry jako má její sestřička známá z PC. Ve hře se tedy můžete těšit na pořádnou dávku zbraní, které již známe z PC, včetně populární ovečky, granátů, raket, banánů atd.

Konec..

Worms jsou velmi rozporuplnou hrou. Na jedné straně máme velmi podařenou grafiku a hratelnost jedné z nejpopulárnějších her na PC. Na druhé straně však stojí absence multiplayeru a děsivé ovládání, které sráží herní zážitek o velký kus dolů. Můžeme jen doufat, že tvůrci hru vylepší postupnými patchy. Pokud se tak stane hra bude jistě stát za to. Pokud jste tedy milovníci Wormsů hru si klidně kupte již teď, pokud však ne tak raději ruce pryč. Za ty peníze lze momentálně na App Store najít lepší hry.

Hodnocení: 3/5

Autor: Libor Novotný