Recenze: Stanza, aneb nečteš, nevíš.

Čtete rádi? Nebo si naopak myslíte, že klasickým knihám a zaprášeným knihovnám odzvonilo a vše potřebné již lze najít na internetu?? Co takhle to spojit a číst klasiky jako např. Božskou komedii od D. Alighieriho, nebo Ztracený Svět na Vašem iPhonu, kdekoliv budete jen chtít a navíc ještě zadarmo? Všechno tohle a ještě mnohem víc je možné na vašem iPhone pokud si nainstalujete aplikaci Stanza.

Začínáme..

Po spuštění aplikace Vás čeká základní menu, kde naleznete Vaše knihy seřazeny v přehledných kategoriích. Tlačítkem „+“ dole v rohu, lze přidat vlastní kategorie. Pro čtení, ale nejdříve budete potřebovat nějakou tu knihu stáhnout. To uděláte jednoduše. Kliknete na Online Catalog a tam vyberete např. položku Feedbooks – Free Content. Všechny knihy v této knihovně jsou Vám k dispozici zdarma. Další katalogy lze přidat pomocí tlačítka „+“. Katalog s Českými knihami je na adrese palmknihy.cz/stanza. Pak už jen stačí vybrat autora, nebo žánr a pak vybrat požadovanou knihu. Po kliknutí na tlačítko download se kniha stáhne do aplikace Stanza a zařadí se do příslušné knihovny.

Nastavujeme, čteme…

Knihu jsme si už stáhli, teď již jen stačí kliknout na položku Subject v menu aplikace a vybrat požadovanou knihu ve vašem iPhone a začís číst. Stránky posouváte klasicky pohybem prstu doprava či doleva. K dispoci máte také spousty nástrojů a nastavení, která Vám čtení usnadní. Jmenujme např. Lupu, obsah, rychlé posouvání po kapitolách či stránkách atd..

A jak se na tom vlastně čte?

Velmi, velmi dobře. Ano, na velkém display iPhonu se čte opravdu dobře a pokud se vám písmena zdají malá, není nic jednodužšího než použít lupu pro zvětšení textu. Pokud čtete v noci doporučujeme nastavit černé pozadí, které méně namáhá Vaše oči.

Nova éra čtení na mobilních telefonech…

Ano je tomu tak. nebál bych se označit Stanzu za novou „éru“ čtení na mobilech. Čtení s tímto programem je velmi pohodlné a nabízí možnost číst vaše oblíbené knihy kdekoliv, např. v autobuse, MHD atd. jediným mínusem tak může být že některé knihy jsou zpoplatně, což je však na druhou stranu pochopitelné, protože i spisovatelé chtějí z něčeho žít.:-)

Verdikt:

Stanza představuje novou dimezi čtení na mobilních telefonech. Nenapadá mě nic co bych jí mohl vytknout, nebo něco by se mi vyloženě nelíbilo. Rozhodně doporučuji tuto aplikaci přinejmenším vyzkoušet, neboť je zcela zdarma.

Hodnocení: 5/5